Eerste trip naar…… Bigi Pan!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carijn Boer - WaarBenJij.nu Eerste trip naar…… Bigi Pan!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Carijn Boer - WaarBenJij.nu

Eerste trip naar…… Bigi Pan!!

Door: Carlijn de Boer

Blijf op de hoogte en volg Carijn

26 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Wauw wat was dit leuk. Een mooi gebied met mooie dieren. Ik zal even bij het begin beginnen. We moesten om 9 uur bij het kantoor van Su for you zijn. Bij dit kantoor hadden we onze trip geboekt. Een uurtje later, op zijn Surinaams, vertrokken we. 3 uur in de auto naar de opstapplaats van de bootjes. Onderweg een aantal keren gestopt om dingen te bekijken. Erg leuk hoe onze chauffeur dit deed. Aangekomen bij de bootjes moesten we nog even wachten, alles gaat hier op zijn Surinaams:). Na een uurtje met de bootjes waren we op bestemming. Onderweg hebben we veel mooie dieren gezien en moesten we met de boot over het land. Ja je leest het goed, we moesten allemaal uit stappen en toen nam de boot een ‘aanloop’ en probeerde over een bepaald systeem heen naar de overkant te komen. Dit kunnen jullie zien op het filmpje. We verbleven in een huis op het water. Erg leuk en speciaal. We hebben vanuit dit huis meerdere tripjes gemaakt. We hebben flamingo’s gespot, kaaimannen gezocht in de avond(helaas hebben we er geen gevonden en dus ook geen kunnen vangen) en zijn we in een modderbad geweest. Bij het huis hebben we nog gekajakd. In de avond hebben we nog spelletjes gedaan met onze chauffeur en andere jongend die aan het werk waren deze trip. Wat hebben we gelachen, dit vonden alleen niet alle mensen leuk, haha. Erg leuk deze trip. Super veel leuke dingen gedaan en hele mooie natuur gezien!
Donderdag zijn we uiteten geweest met de leerkrachten en alle studenten. Het was erg gezellig! Dit was de laatste keer met de leerkrachten. Zij zijn zaterdag weer naar huis gegaan. Later ben ik nog met Iris naar de Salsa avond in Havana geweest. Even geoefend, het is toch moeilijker dan je denkt:O
Zaterdagavond hebben we bij Spinner cocktails gedronken en daarna zijn we nog naar Dansclub tequila geweest. Hier kon ik mijn gewonnen cadeau in ontvangst nemen, een fles champagne. Ik had de facebooksite van deze club geliked, daarmee was ik blijkbaar de 7000ste liker. Hierom kreeg ik de fles champagne. Erg leuk om zomaar te winnen:).
Zondag zijn we bij Lynn op verjaardagsvisite geweest. Even gezellig was gedronken en een taartje gegeten.
Maandag hadden we paasviering op stage. Iedereen nam lekkere dingen mee, we hebben er een gezellige paasviering van gemaakt. Dinsdag hadden Iris en ik een teamuitje van onze stageschool. Erg leuk dat we mee mochten. We gingen met twee bussen richting het bos. Hier hebben we spelletjes gedaan, lekker gegeten en gerelaxt. Erg leuk om zo’n dag hier in Suriname mee te maken.
Dinsdagavond was de preparty van Holi Pagwa. Eigenlijk gewoon een feestje bij dansclub Tequila. Erg leuk en gezellig. Woensdag, was dan eindelijk het echte feestje, Holi Pagwa. Wat een gaaf feest is dit. Alle nationaliteiten zijn bij elkaar en vieren samen het feest van de Hindoestanen. Iedereen gooide gekleurde poeder op elkaar. Echt super leuk om een keertje mee te maken. Iedereen was ook vrij vandaag en het is hier heel normaal om de volgende dagen gekleurd op je werk te komen. Iedereen loopt namelijk nu nog een beetje gekleurd rond, de kleuren krijg je niet makkelijk eraf. Gelukkig is bij mij nu bijna alles eraf:). Op de foto’s kun je zien hoe gekleurd wij waren:).
Dit was het weer voor vandaag. Ik heb nu twee en halve week vakantie, die gedeeltelijk al is begonnen. Maandag komen er drie hele leuke mensen uit Nederland op bezoek!! Ik kijk er enorm veel naar uit! We gaan niet alleen vakantie vieren maar ook mijn verjaardag!!
Tot de volgende keer!!
Veel liefs, Carlijn

  • 26 Maart 2016 - 17:39

    Nadia:

    Zo te horen heb je het daar super naar je zin! Klinkt allemaal super leuk. Geniet ervan meid xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carijn

Ik ga voor school op reis naar Suriname. Ik ga daar stagelopen op een basisschool. De school heet de Petrus Dondersschool. We slapen in een huis van Stagehuisvesting Suriname.

Actief sinds 24 Jan. 2016
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 2433

Voorgaande reizen:

23 Februari 2016 - 21 Mei 2016

Suriname

Landen bezocht: